Teamsecretaresse Veilig Thuis

Als secretaresse bij Veilig Thuis Utrecht lees je de mailbox van Veilig Thuis uit en registreer je de schriftelijke en de politie meldingen. Je verbindt bellers door naar de juiste persoon of afdeling en maakt dossiers aan als het gaat om een nieuwe melding. Als Veilig Thuis duidelijk heeft wat er met een melding moet gebeuren ben jij verantwoordelijk voor de meldingen die overgedragen moeten worden naar SAVE of naar het lokale team. De cliënt ontvangt van jou een standaardbrief hierover. Hier ben je ongeveer de helft van je werktijd mee bezig. De andere helft besteedt je aan het redigeren van rapporten en brieven van medewerkers Veilig Thuis. Omdat je heel veel meldingen langs ziet komen (en personen soms ook telefonisch spreekt), inzake soms erg verdrietige situaties, is het belangrijk om na werktijd de knop om te kunnen zetten en de inhoud van het werk niet ‘mee naar huis te nemen’. Het is administratief maar inhoudelijk interessant en afwisselend werk doordat er veel verschillende soorten werkzaamheden zijn.