De sollicitatieprocedure bestaat uit de volgende stappen:
Motivatiebrief & Curriculum Vitae (CV)
Schrijf een motivatiebrief. Leg hierin overtuigend uit waarom je juist bij ons wilt komen werken en waarom wij juist voor jou moeten kiezen. Wat spreekt je aan? Wat heb jij in huis? Zorg dat je CV up-to-date is en aansluit op de functie-eisen zoals die in de vacature beschreven staan.
Stuur je sollicitatie online in
Onderaan elke vacature vind je het sollicitatieformulier. Vul dit formulier volledig in en upload je motivatiebrief en CV. Klik op ’Solliciteer!’ om je sollicitatie en gegevens naar ons te versturen. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail. Zo weet je dat je sollicitatie goed door ons is ontvangen.Na een dag nog geen mail? Neem dan even contact met ons op!
Na ontvangst van je sollicitatie nemen wij zo snel mogelijk, meestal is dit na de sluitingsdatum, contact met je op over het vervolg,Heb je al eerder gesolliciteerd bij Samen Veilig Midden-Nederland?
Dan kun je in het sollicitatieportaal inloggen met je eerder verkregen inloggegevens. Dat is handig, veel gegevens op het sollicitatieformulier staan dan automatisch al ingevuld. Controleer je jouw gegevens nog wel even?
Selectie & eerste gesprek
Het sollicitatieproces wordt gecoördineerd vanuit onze afdeling HR. Zij doen de eerste screening van de ontvangen sollicitaties. Waar zij op letten? Jouw diploma(‘s), je werkervaring en uiteraard jouw motivatie om bij ons te willen komen werken. Bij veel functies is het ook belangrijk of je in het bezit bent van de gevraagde beroepsregistratie (of je spoedig kunt registreren). Na een eerste selectie bekijkt de leidinggevende de geselecteerde sollicitaties.
De leidinggevende beslist wie er uitgenodigd wordt voor een eerste gesprek. Je ontvangt van ons een uitnodiging voor dit eerste gesprek en alle informatie die je nodig hebt om je voor te kunnen bereiden.
Talentassessment
Zie jij het na het eerste gesprek helemaal zitten om bij ons te komen werken? Zien wij jou graag komen als onze nieuwe collega? Dan nodigen we jou uit voor het maken van een talentassessment*. Het assessment geeft ons een goed beeld van jouw kennis en kwaliteiten. Na het assessment neemt een HR-adviseur contact met je op en krijg je terugkoppeling op je assessment.
* Het talentassessment is een standaard onderdeel van de selectieprocedure voor functies bij SAVE Jeugdbescherming en bij Veilig Thuis Utrecht. Voor de overige functies bepalen we per functie of we een assessment inzetten.
Tweede gesprek
Het eerste gesprek en (indien van toepassing) het talentassessment geven input voor een tweede gesprek. Het tweede gesprek geeft zowel jou als ons de mogelijkheid om meer over elkaar te weten te komen.
Arbeidsvoorwaardengesprek
Hebben we een match? Dan verwelkomen we je graag als nieuwe collega! In een arbeidsvoorwaardengesprek regelen we alle formele zaken omtrent je aanstelling. Dit gesprek voer je met de afdeling HR. Welkom!
Goed om te weten
- Om bij ons te kunnen werken, moet je bij aanstelling een actuele Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overhandigen. De afdeling HR start de digitale aanvraag van de VOG op bij Justis. Jij ontvangt dan van Justis een link voor het vervolg van de aanvraag. Je kunt de VOG ook digitaal ontvangen via jouw berichtenbox van MijnOverheid. Dit versnelt het proces en de VOG kan direct digitaal aangeleverd worden bij de afdeling HR. De kosten voor de aanvraag kun je na aanstelling declareren.
- Op al onze functies is de CAO Jeugdzorg van toepassing. Hier lees je meer over onze arbeidsvoorwaarden en de CAO Jeugdzorg.
- In het Privacystatement staat hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens.
- Op onze sollicitatieprocedure is de sollicitatiecode van de NVP van kracht, in deze code zijn jouw rechten als sollicitant vastgelegd.
“Mijn advies voor starters is om de ruimte te nemen om te luisteren naar je cliënt. Begin traag en luister.“
Gerhard
Veilig Thuis Utrecht